top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תdanordower

איזהו עשיר? השמח בחלקו

עודכן: 6 ביוני 2019

"זכור שאתה יכול לדעת את עצמך, והידיעה הזאת מספיקה. אבל אתה לא יכול לדעת את האחר ואת מה שמחוץ לך. היזהר מלדעת מה שנמצא מעבר לך, אחרת מה שהנחת על האחר עלול לחנוק את אלו שיודעים את עצמם. היודע יכול לדעת את עצמו. זה הגבול שלו."

"Remember that you can know yourself, and with that you know enough. But you cannot know others and everything else. Beware of knowing what lies beyond yourself, or else your presumed knowledge will suffocate the life of those who know themselves. A knower may know himself. That is his limit."

— Carl Gustav Jung



מסע החיים הינו לדעת את עצמך. Om משמעותו - חיבור עם השלם.

לימוד Om Economics מכוון לחיבור, ידיעה והכרת עצמנו, כדי לממן את המסע הזה שנקרא חיים.

כשאנחנו חוקרים את עצמנו, אנחנו מגלים בתוך עצמנו נוכחות ומודעות. הם הכלים שיכוונו את תשומת ליבנו לאורח חיינו ויאפשרו לנו לדעת כמה כסף אנחנו צריכים כל חודש כדי לקיים את חיינו וחיי משפחתנו. החישוב הזה לוקח בחשבון הוצאות חד פעמיות המתרחשות באופן שנתי, כמו טיולים והפתעות בלתי צפויות.

עכשיו יש לנו קצה חוט לתוכנית רלוונטית לאורח חיים שלנו.

אנחנו יודעים כמה אנו צפויים להוציא כל שנה, ובאור הידיעה הזאת אנחנו עושים השתדלות להתארגן על המזומן שיכסה את 1/12 מהסכום הזה כל חודש. בנוסף אנחנו מפרישים מעשר של לפחות 10% מכל הכנסה לעתידנו. את ה10% הזה אנחנו מקדישים ללא ידוע: משקיעים אותו במניות בבורסה, שמטבען בלתי צפויות. בצורה הזאת אנו עובדים עם כוחות הנמצאים לרשותנו - הידוע והלא ידוע, או במילים אחרות - דברים שבשליטתנו ודברים שלא.

שיטת Om Economics, מאפשרת לנו למצוא איזון בין הידוע והמפתיע, לבין מזומן ונכסים.

כדי להגיע להבנה של איזה מספרים ספציפיים רלוונטיים עבורנו, שמספקים את אורח חיינו, אנחנו נדרשים לעשות מחקר מעמיק לתוך עצמנו, לגלות מה הם הערכים שלנו, ולאחר מכן לגלות מספיק גמישות, כדי למזג אותם עם הערכים של המשפחה והסביבה, בלי להתפשר עליהם. זאת הסיבה שהצהרת משימה הינה חלק חיוני במסע לחופש כלכלי של Om Economics. ההצהרה מהווה את המסגרת לחזון שמאפשר חופש.

החזון שלנו לעולם יהיה חלקי, כי הוא חלק שלי במציאות שאני מבקש ליצור.

הציטוט של יונג גאוני בעיניי, כי בעצם אנחנו מוגבלים להכיר רק את עצמנו - הגוף, הנשמה והנפש שאיתם נולדנו, מספקים את המסגרת המדויקת בשביל זה. ולמעשה זה כל מה שצריך. בקורס שלנו אני אומר שהחופש נמצא במסגרת. אם אנחנו רוצים לדעת ולהכיר את כל העולם ולהבין מה שקורה אצל כולם, נלך לאיבוד. מוטב שנכיר את המסגרת והגבולות שלנו ונעוף עם זה.

על זה המשפט הקלאסי של חז"ל "איזהו עשיר? השמח בחלקו"

למדתי להסתכל על המשפט הזה ברוחו של יונג; כאשר אתה עוסק בחלקך, במה שיש לך, ומבין שמה שלא תעשה, זה תמיד יהיה חלקי - אתה שלם עם זה, אתה עשיר. אינך אדיש לאחרים או לעולם, אלא אתה פשוט יודע על מה יש לך שליטה ועל מה אין. וכשאתה מחובר לעצמך ומקבל את עצמך, אתה מסוגל להתחבר לאחרים ולקבל את השוני שיש בהם.

כהשראה אימצתי עצה מתוך ספר שהשפיע עלי מאוד "שבעה הרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד". זה ספר קלאסי של סטיבן קובי על קווצ'ינג - אימון - ניהול זמן וארגון. העקרונות המתוארים בו תקפים למציאות שאנחנו חיים בה עכשיו ובמקביל הם גם נצחיים. ממש כמו העקרונות המופיעים בטקסט העתיק של היוגה - פטנג'לי (הטקסט שהפך את היוגה מתורה שבעל פה לתורה שבכתב). הסופר מציע לכל אחד לכתוב חזון,

קודם כל אישי, אבל גם חזון משפחתי וארגוני ( אם הוא קשור לארגון או חברה מסוימת),אפשר גם לקרוא לזה הצהרת משימה (mission statement). מדובר במשפטים שאנחנו מנסחים תמיד בחיוב שהם עקרונות מהותיים, אבני יסוד שאפשר לגשת אליהם לפני כל החלטה או צומת בחיים.

אני כותב הרבה על מסמך GOOGLE DOCS (גם בסמארטפון) וכל הזמן מוסיף משפטים שעולים לי במהלך החיים, ומרגישים לי כהבחנות בסיסיות שיעזרו לי להתקדם. הם יכולים להיות ציטוטים מאנשים חכמים, או מחשבות שגיליתי בעצמי. הם יכולים להיות משפטים עמוקים או בנאליים, אבל העיקר שעוזרים לי לזהות ולהבין משהו מהותי בעצמי.

אני ממליץ מאוד לכל אחד ואחת לכתוב רשימה כזאת - להכיר את החומר והרוח שמהם אתם עשויים. אשמח לעזור למי שמעוניין לעשות את זה ולא יודע מאיפה להתחיל. וכמובן, המטרה של המאמרים האלה היא לעניין אנשים ללמוד את שיטת Om Economics, אז כדאי שהמשפט הראשון ברשימת החזון:

הצהרת המשימה שלך תהיה "להירשם לקורס של om economics"!


רוצים ללמוד את השיטה ?

אתם מוזמנים לקורס "לממן את חייך בחוכמה".

לפרטים והרשמה הקליק/י כאן.

68 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול

זמן

bottom of page