top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תdanordower

מיסים והשקעות

עודכן: 6 ביוני 2019


כדי להגיע למטרה של חופש כלכלי נהיה חייבים לחשוב לטווח ארוך. בכסף שאנחנו משקיעים עכשיו, החלטנו לא לגעת לפחות לחמש שנים. ברגע שאנחנו בוחרים לחסוך כסף לטווח ארוך המדינה באה לקראתנו. למשל, פתחתי חשבון קרן השתלמות - IRA

individual retirement account

זוהי קרן עם הטבות מס בניהול אישי.

חלק גדול מהעניין, זה להיות פעיל במקומות שהצעדים שאנחנו בוחרים תהיה להם השפעה ישירה בשורה התחתונה. מעשים שאת תוצאותיהם אפשר לצפות ולמדוד. אין לנו שליטה על התנודתיות של הבורסה אבל יש לנו שליטה על הפחתת עמלות. אנחנו גם יכולים להתארגן באופן שיגרום לנו לשלם פחות מס.

כל מקום שאנחנו יכולים לחסוך בו כסף מוסיף ערך לתיק ומגביר את הסכום שעובד בשבילנו.

בארץ לשכירים יש קרן פנסיה. בקרן פנסיה אתם בוחרים מסלול, אבל אתם לא יכולים לבחור מניות בודדות. בנוסף, הכסף זמין רק בגיל הפנסיה, בדרך כלל 67, ורק בתשלומים חודשיים. אינכם יכולים למשוך את כל הכסף בבת אחת. עכשיו גם עצמאיים מחויבים לפתוח קרן פנסיה באותה מתכונת. כעקרון קרן פנסיה זה דבר טוב וחשוב, אבל החיסרון הגדול שלו בעיני, זה שאתם לא יכולים לבחור במניות בודדות.

מבחינה זו IRA הוא כלי טוב. הוא מיועד לטווח יותר קצר. אתם יכולים למשוך את הכסף אחרי שש שנים, ותשלום המס על רווח הון נדחה עד שאתם מושכים את הכסף. לדוגמה אם מכרתם מניה ועשיתם רווח, לא תשלמו את המס מיד. זאת אומרת אתם יכולים לקחת את כל הרווח ולהשקיע את זה במניה נוספת - הרווחתם זמן יקר, שהכסף יעבוד בשבילכם בלי שהופחת. בחשבון רגיל הייתם משלמים על הרווח מיסים ואז היה לכם פחות כסף כדי לקנות את המניה הבאה. דבר נוסף ב-IRA הרווח על 18240 ש"ח מתוך התיק פטור ממס.

ב-IRA בניהול אישי אתם יכולים לקנות מניות בודדות, ואתם לא מוגבלים למסלול מסוים.

עוד דרך לחסוך במיסים גם בחשבון רגיל שאינו פטור ממס, זה פשוט לא למכור נכסים. כי אם לא מכרתם לא הרווחתם הון, אז אין מיסים. בצורה הזאת אתה דוחה את המיסים, עד שאתה באמת צריך את הכסף ואתה משקיע לטווח הארוך, שנותן זמן למניה של חברה טובה לגדול.


רוצים ללמוד את השיטה ?

אתם מוזמנים לקורס "לממן את חייך בחוכמה".

לפרטים והרשמה הקליק/י כאן.

32 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

זמן

bottom of page