top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תdanordower

תזמון





הS&P 500 עלה ב 13% ברבעון הראשון בשנת 2019 אבל כמה מאיתנו פיספסו את ההתאוששות הזאת?

אחרי ירידה של 14% ברבעון האחרון של 2018, אני מכיר משקיעים רבים שהחליטו למכור ולצאת מהשוק .

נגיד שאנחנו אחד מהם, וגם פחדנו שנה שעברה ומכרנו. המרנו את המניות שלנו למזומנים. אמרנו לעצמנו שנחזור לשוק שהמפולת מאחורינו. זה נשמע כמו אסטרטגיה הגיונית - אבל יש פה סוגיה. אם נחכה יותר מדי זמן, זה עלול לגרום לנו להפסיד ימים גדולים בשוק. העובדה הזאת משנה באופן משמעותי את הצלחת התיק השקעות שלנו.


זמן בשוק

מדריך הפנסיוני של חברת ניהול הנכסים JP Morgan מראה לנו את ההשפעה השלילית של יציאה מהשוק, אפילו זמני. בהסתכלות על עשרים שנים האחרונות, פספוס של עשרת הימים הכי טובים בשוק חותך את התשואה שלנו בחצי.

להלן טבלה שמראה איך השקעה של 10000 דולר הסתדרה לאורך עשרים שנה הקודמות, במקרה שנשארנו מושקעים בשוק או במקרה שהפסדנו רק כמה מהימים הטובים של השוק.



אם מפספסים רק כמה מהימים הטובים מרגישים את ההשפעה השלילית. אם פספסנו את עשרים הימים הכי טובים, אז באותה תקופה הפסדנו כסף .


בואו נצא מהעדר

במקרה שהפסדנו כמה מהימים הגדולים האלו, אתם לא לבד. מכון מחקר דלבר מוציא לאור סקר שנתי של ההצלחה של המשקיע הממוצע, אלו שקונים מניות וקרני נאמנות של אגרות חוב.

מ 1998 עד 2017, משקיעים במניות הרוויחו תשואה ממוצעת של 5.3% שנתי, בעוד שהמדד הרוויח 7.2%.

המשקיע הממוצע באגרות חוב תיפקד יותר גרוע: הוא הרוויח 0.4% בעוד שמדד אגרות חוב של Barclay עלה ב5%.

איך זה קרה? הסיבה העיקרית היא שהמשקיע הממוצע הצליח פחות מהמדד, הינה תזמון שגוי של השוק - פספוס של הימים הגדולים האלו.

המחקר הזה זורק אור על איך פספוס של כמה ימים גדולים של השוק מוביל לביצועים גרועים של תיק ההשקעות שלנו. כמובן ההפך גם נכון. אם אנחנו לא בשוק אנחנו גם מפספסים את הימים הכי נוראים. אבל אם החלטנו להשקיע בבורסת המניות אנו חייבים להיות בפנים כדי להצליח. זאת אומרת להתגבר על הימים הרעים כדי להגיע לימים הטובים. רבים מהימים הטובים האלו מגיעים בדיוק אחרי הימים הגרועים. לפי המחקר של JP Morgan, ששה מהימים הכי טובים התרחשו תוך שבועיים אחרי הימים הכי גרועים.

הלקח פשוט, כל עוד אין לנו כדור בדולח המסוגל לחזות את הימים הטובים והגרועים באופן מדויק, ההצלחה שלנו תבוא מהיכולת שלנו להיצמד לאסטרטגיה שלנו.

גישת Om Economics ממליצה להיות סבלניים ולהישאר מושקעים, עד שהחסכונות שלנו מגיעים לסכומים, המסוגלים להשלים את יעדם: הגשמת חלומות ונתינה.


רוצים ללמוד את השיטה ?

אתם מוזמנים לקורס "לממן את חייך בחוכמה".

לפרטים והרשמה הקליק/י כאן.

75 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

זמן

bottom of page