top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תdanordower

המסע

עודכן: 6 ביוני 2019


המסע

המאמר הזה מתייחס לאופן בו אני ניגש להשקעות, איך אני עושה החלטות, כמה אני משקיע ומתי אני מוכר. תיאור המסע מגלה ערכים מהותיים, שכל מי שמעוניין להשקיע בבורסה יכול ליישם, בהתאם למצבו.


צעד 1- תמיד יש לי תוכנית

כשרק התחלתי להשקיע באופן עצמאי עם motley fool (חברת יעוץ פיננסי), התוכנית שלי היתה (ונשארה) מורכבת מכמה גורמים:

לגמור את החודש דרך הכנסות מהוראה, לגדל את הכסף שלי באמצעות השקעות בבורסה, ולקנות בית בלי משכנתא, כדי להקים משפחה ולגדל בגינה ירקות אורגניים. נכון להיום, הגעתי למטרות האלה. כרגע אני מגבש תוכניות חדשות לגבי הכסף שעדיין יש לי בשוק ההון, ועד אז אין לי סיבה להוציא את את הכסף מהבורסה.


צעד 2- אני נשאר נטול חובות

מפני שתמיד התכוונתי לעבוד למחייתי, החלטתי לחיות בתוך האמצעים שלי, ולא ללוות כסף ולשלם על זה ריבית. תמיד הקפדתי לשמור מספיק מזומן (כסף נזיל), לכסות הוצאות בסיסיות, כשההכנסות מצטמצמות.

אני שומר תשעה חודשים של הוצאות במזומן (כסף נזיל), שמכסה את הצרכים הבסיסיים העכשוויים שלי.

אין לי תשלומי משכנתא או שכר דירה, אז רשימת הצרכים בסיסים בשבילי כוללת מזון, חינוך, מיסים, ביטוחים, מים, חשמל, תחבורה, צדקה וטיול פעם בשנה בחופש הגדול. צדקה (מעשר) היא אלמנט חשוב, כי כדי להתחבר לתזרים כסף, רצוי להתייחס אליו כמקור אינסופי.


צעד 3- אני משלם לעצמי קודם

על כל הכנסה שיש לי, אני מניח בצד סך של 10%, כדי להשקיע אותו בבורסה. ואז אני מסתדר עם מה שנשאר מההכנסה החודשית שלי, כדי לכסות את הצרכים הבסיסיים שציינתי קודם. עד כה לא נאלצתי לשבור את החסכונות שלי, בגלל שלעולם לא הפסקתי לעבוד. כך יכול להישאר תמיד המזומן (כסף נזיל) שיספיק לתשעה חודשים.


צעד 4- dollar cost average

עם ה10% שאני שם בצד אני קונה בכל חודש את ה-s&p 500 לפנסיה שלי ולפחות מניה בודדת אחת למטרת גדילה בטווח ארוך. טרנסאקציה מינימלית הינה 500$ כדי שמהעמלה הממוצעת של 10% ישארו בערך 2% מהקנייה. אם אין לי 500$ מעבר להוצאות השוטפות, אני מחכה עד שיש לי, וכשיש לי יותר מ- 500$ אני משקיע את הסכום. מעולם לא ניסיתי לתזמן את השוק. אני רק מתכוונן לקנות מניות אפשריות שעולות כל חודש, או חברות שמעניינות אותי.


צעד 5- אני שומר עמלות ותשלומי מס במינימום .

פתחתי חשבון להשקעות און ליין עם עמלות קבועות של ממוצע 10$. אני כמעט ולא מוכר, אז אין מס רווחי הון. במקביל פתחתי חשבון IRA שדוחה מס רווחי הון עד לזמן הפרעון.


צעד 6 - אני שומר תשלומי דמי ניהול למינימום

פחות מ1.25% שנתי מערך תיק ההשקעות -

זה בלתי אפשרי עבורי להשקיע ללא עצות ומחקרים של אנשים אחרים. אני מקשיב לדעות השונות של היועצים, אבל בסופו של דבר מחליט מה ומתי לקנות ולמכור. אני שמח לשלם על השירות הזה, ונהנה ממנו כלכלית וגם אינטלקטואלית. ה"מוטלי פול" לוקח מחיר קבוע עבור השירות, אז אני יודע איך לבנות תקציב לאסטרטגיה. הם עוזרים לי ליזום, להיות במעקב, ולארגן את ההשקעות שלי.

אני לא קונה קרנות נאמנות, כי תמיד יש תשלומים סמויים, שקשה לקחת אותם בחשבון. לעולם לא הייתי לוקח מנהל תיק השקעות, לא משנה כמה אומרים שהוא טוב, משום שבשבילי זה כמו לשכור מישהו אחר להתעמל למענך. לממן את החיים שלי זה עניין של לבנות הרגלים טובים כמו אכילה, פעילות גופנית, מנוחה ולימוד.


צעד 7- מתי למכור?

בינתיים המכירה העיקרית שלי הייתה כשקניתי את הבית שלי ללא משכנתא. עשיתי גם מכירה גדולה, כשרציתי כסף מזומן (נזיל) לגבות מכירות של חוזי אופציות, שאני מוכר כדי להגביר את ההכנסות שלי. מכרתי גם נכסים כדי לקנות מכונית. חוץ מזה מכרתי מניות של חברות מסוימות, כשחשבתי שהם הפסיקו להיות השקעה טובה. בינתיים התברר, שרוב המכירות מהסוג האחרון נבעו מהחלטה שגויה, כי בסוף המניה שעליה המליצו המוטלי פול הצליחה.. אני לא מוכר מסיבות של הקצאת נכסים. כל עוד אני אוהב חברה מסוימת, לא משנה לי כמה מהעוגה היא תופסת. המכירה הגדולה הבאה שלי תהיה כשאגיע למטרה הבאה שלי.


צעד 8- מזל

החלק הזה של התוכנית הוא סובייקטיבי, אבל גם מעשי - בשבילי העיקרון המהותי של מזל הוא במקום לחזות אסונות ולהשתתק - להתכונן לגדילה, על ידי בניית מערכת תמיכה והרגלים, שעוזרים לי לעבור את העליות והירידות בדרך למטרה.

וכן, יש לי מזל שאני נשוי לאישה, שאוהבת לחיות בתוך האמצעים כמוני ושיש לה כישרון במקצוע מבוקש. היא לא משקיעה בבורסה, והתקציב לטיולים מגיעים בגדול מההכנסות שלה. יש לי קרן השקעה עם אמי, ואנחנו משקיעים את החסכונות שלה, כדי להגשים את חלומות הגמלאים שלה. ההפקדות החודשיות שלה עוזרות לי עם תזרים מזומנים.

אני מודע לכך שבכל רגע עלול לקרות אירוע בעולם שימחוק את ההשקעות שלי (במקרה כזה אגב, גם יפלו הבנקים, אבל זה נושא לפוסט אחר) אני מתמודד עם זה בעזרת האסטרטגיה הבאה:

כדי שכסף יעבוד בשבילי, אני רוצה שהוא ישרת את המטרה שקבעתי לו, לכן עבורי זה רק עניין של זמן.

אני שומר על הגוף שלי בריא, הנפש שלי חדה ובהירה, ונשאר פעיל בקהילה. במקרה שאצטרך למכור את הזמן שלי עבור כסף, תהיה לי את מערכת התמיכה כדי לתחזק את החיים.


צעד 9 - אם אני הייתי במקומך...

אני הייתי מחליט על מטרה ספציפית לחשבון השקעות, משהו שמשקף את העקרונות הבסיסיים שלי. לרובנו אני מעריך שזה רכישת בית.

הייתי יוצא מחובות כרטיס האשראי ואז מארגן מערכת אוטומטית שמפרישה בין 4 ל-10% מכל תלוש משכורת או עסקה.

הייתי מתחיל להשקיע באופן קבוע, עד שאגיע למטרה שקבעתי לעצמי.


רוצים ללמוד את השיטה ?

אתם מוזמנים לקורס "לממן את חייך בחוכמה".

לפרטים והרשמה הקליק/י כאן.

117 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

זמן

bottom of page