top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תdanordower

כסף הוא שפה !

עודכן: 24 בספט׳ 2021



אני אוהב שפות. שפות פותחות דלתות.

אני דובר ארבע שפות באופן שוטף: אנגלית, עברית, הינדית וצרפתית, ומתקדם בלימודי הערבית שלי.

חייתי הרבה שנים בהודו בקהילת יוגה ומדיטציה.

רוב חברי הקהילה היו מערביים, שגרו יחד בכפר בהרי ההימאליה, כשבתיהם מוטמעים בין שאר בתי המקומיים. על אף ששכרנו בתים מהתושבים ההודיים, קנינו מצרכים בחנויות של המקומיים, ואכלנו בבתי הקפה והמסעדות שלהם, רוב חבריי המערביים לא התאמצו ללמוד את השפה המקומית, הינדית. נכון, אפשר להסתדר מצוין רק עם אנגלית בהודו, אבל אני החלטתי לתקשר עם המקומיים בשפה שלהם.

קרה משהו מדהים - ההודים כל כך שמחו לשמוע מישהו מדבר בשפה שלהם, הפנים שלהם חייכו וזרחו אלי. במקום זר שיוצר קשר רק סביב מסחר ומצרכים, יכולתי לדבר איתם יותר לעומק. באמצעות השפה והניואנסים שבתוכה, למדתי המון על התרבות והמנטליות של האנשים שביניהם חייתי. טל אשתי לקחה אותי לקניות בשוק, כדי שבזכות ידיעת השפה לא ירמו אותנו. אבל קרה בדיוק ההפך. כשהסוחרים ראו שהבנתי אותם, הם התחילו לספר לי על החיים שלהם ועל הקשיים הכלכליים והמשפחתיים (ואז מתוך חמלה שילמתי להם יותר:)

גם פה בארץ, כשאני מדבר את הערבית הבסיסית שלמדתי עד כה עם השכנים שלנו, רבים מהם מתרגשים ונוצר בינינו קשר מיוחד. הם מכבדים את העובדה שאני מתאמץ לתקשר איתם בשפה שלהם. אני מאמין שאם אנחנו כעם היינו עושים יותר מאמצים להתחבר עם השכנים שלנו, דרך מפגשים ושפה, היינו היום קרובים יותר לשלום.

לפני שלמדתי הינדית לא ידעתי עד כמה אני מנותק מהמקום שבו גרתי, לא ידעתי אפילו מה חסר לי.

אני משווה מקום מגורים לגוף ולנפש שלנו.

לכל מקום מגורים יש שפה משלו, תהליכים והרגלים.

גם להתנהלות הכספית שלנו יש שפה, תהליכים והרגלים. נולדנו לתוך העולם הזה, אנחנו חיים בו, הרבה מאיתנו הולידו ילדים, וכל זה דורש כסף. לכסף יש ניואנסים וכללי התנהגות. אנחנו עוסקים בו כל יום, אבל רבים מאיתנו בכלל לא מכירים אותו, לא מדברים את שפתו, ואז אנחנו עלולים להרגיש בעולם הזה כמו בתוך בית כלא, שלא נעים להיות בו.

הגעתי ללימוד התנהלות כלכלית בגלל אילוצים. אני תמיד אומר שבדיעבד האירועים שקרו לי היו ברכה. זה גרם לי להיות נוכח ולדייק את ההקשבה והיחס שלי לכסף. השלב הראשון בריפוי הוא הקשבה. אבל מה קורה אם לא מדברים באותה שפה?

הבנתי שכדי ליהנות מהשהייה בעולם בגלגול הזה אני חייב ללמוד את השפה שלו. כל אחד מאיתנו יכול ליצור שפה אישית וייחודית לכסף שלו. בתחילת דרכנו למדנו את השפה הזו (פרנסה, קריירה, והרגלי צריכה) בדיוק כמו שלמדנו שפת אם מההורים שלנו ומהסביבה שבה גדלנו. בהמשך כשרצינו לשפר אותה (אולי כמוני, בגלל אילוצים, או בגלל שהרגשנו ששפת הכסף שלנו לקויה), חיפשנו תשובות בספרים אצל מורים שונים, ובעיקר במדיה.

בסופו של דבר השפה הייחודית שאנו רוכשים נובעת מהדו-שיח שלנו עם העולם ומההקשבה לו.

ב-Om Economics אנחנו מקבלים הנחיות - מילים שהופכות לפעולה. אנחנו לומדים תקציב, אפיקי השקעה, ומתנסים בחשיבה חדשה לגבי מקורות פרנסה.

כמו בכל שפה, גם ביחס לכסף, למוח שלנו לוקח זמן להפנים את המלל ולהיות מסוגל להגיב וליישם אותו.

השפה של הכסף מורכבת לא רק ממילים, אלא גם מתחושות, שאותן לא תמיד אפשר לבטא במילים.

תוך כדי לימוד ותרגול, המוח מתחיל להפנים בהדרגה את כל מה שהוא קולט, האסימונים נופלים, ואנחנו מתחילים לחשוב, להרגיש ולתקשר בשפה של אפשריות ושפע. עולם חדש נפתח. כשיש תקשורת בריאה יש שלום בית, שלום בית עם חלקנו המשמח בעולם.


רוצים לשמוע את השפה ?

רוצים ללמוד את השיטה ?

אתם מוזמנים לפגישה אישית

"לממן את חייך בחוכמה".


88 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

זמן

bottom of page