top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תdanordower

הסיבה שאנו נמנעים מאגרות חוב


לפי התורה, אסור לקחת ריבית על הלוואה.

בOm Economics משתדלים להימנע מחובות. גם כקונה חוב וגם כמוכר, וזאת הסיבה שאנחנו מעדיפים מניות כאפיק השקעה, על איגרות חוב (הלוואה שאנחנו נותנים למדינה או קונצרן ענק).

אם אנחנו רוצים להיכנס לשותפות בעסק, (בשיטת Om Economics נעשה זאת לרוב דרך קניית מניות) ולקחת אחוזים של הרווח, אדרבה. אבל קונה חוב (מלווה) דורש ריבית קבועה גם כשאין רווחים, ואז מחייבים ריבית על ריבית.

לדעתנו, זאת חוויה טראומטית שמעוררת בזיכרון תמונות של הסוחר מוונציה- לא נעים.

נכון, אם השקעתי בעסק, והוא לא מצליח, אני יכול לאבד את כל ההשקעה. אז זאת הסיבה שכדאי להכיר את החברה היטב לפני שקופצים פנימה, דרך קניית המניה שלה.

אגב,יש הרבה מקרים שבהם מוכר אגרות חוב (לווה) לא יכול להחזיר לנו את החוב. במקרה כזה הכסף שלנו גם מתגלגל לידיים אחרות במעגל הכלכלה העולמית. לשם כך יש תעשייה שלמה שקובעת את דירוג אשראי של כל קונצרן ומדינה, כמו Moody's.

כמשקיעים ההתמודדות העיקרית הינה רגשית. אנחנו כל הזמן דנים בלא ידוע. אגרות חוב נותנים את האשלייה שנדע את רמת התשואה מראש. זה נכון רק אם אנחנו קונים איגרת חוב מיום הנפקתה, ומחזיקים אותה עד פרעונה. אם קונים סל של איגרות חוב, אז המחיר של הסל תנודתי, בהתאם לעצה וביקוש, בדיוק כמו מניות.

מה גורם לשינוים במחיר הבסיסי של איגרת חוב? שינויים בשערי הריבית וזמן לפרעון.

שינויי שער הריבית בשוק האגרות חוב גורמים לתופעות פסיכולוגיות מיותרות.

אם הרגע קנינו אגרות שמניבות 3% שנתי לחמש שנים, ולמחרת מישהו אחר מציע לנו אגרת חוב ב4% שנתי לחמש שנים, נרגיש פראיירים. אז נמכור את האיגרת חוב שהרגע קנינו במחיר נמוך ממה ששילמנו, כי הוא פחות שווה. ככה ממשיך לנצח המעגל הזה של עליות וירידות בערך הבסיסי של איגרת החוב, ששינויים בשערי ריבית יוצרים.

גישת OmEconomics מכירה את העיסוק בלא נודע של הכלכלה העולמית, וממליצה להתארגן בהתאם:

- בונים תקציב.

- מאתרים את ההוצאות שיהיו לנו ל3-5 השנים הבאות.

- בודקים אם ההכנסות שלנו מעבודה מכסות אותם.

אם יש איזה הוצאה משמעותית בתוך 3-5 שנים (בית, מכונית, לימודים, טיול) שאנחנו לא מסוגלים לממן דרך עבודה, מוציאים את הסכום הזה בדיוק מהחסכונות ושומרים אותו במזומן, לא בשוק המניות.

כל כסף שאנחנו לא צריכים ל-3-5 שנים הבאות אמור להיות בשוק ההון מאחר ופשוט היסטורית זה המקום עם הכי הרבה תשואה.

כשאנחנו קונים מניות, אנחנו אף פעם לא יודעים מה תהיה התשואה שלהן, כי זה לא קבוע מראש כמו באיגרות חוב. מניה יכולה לקפוץ או לזנק בערכה בעשרות אחוזים ביום אחד. כשאנחנו מכירים ואוהבים את החברה אנחנו מסוגלים לעבור את העליות והירידות האלו עד שאנחנו פוגשים את הכסף שהגיע לסכום שמאפשר לנו להגשים חלום.

כדי להתמודד עם הרגשות ממליצים ב- Om Economics לעשות "ברית אודיסאוס" עם שוק המניות, ולהיות מחויבים לתהליך. הפנמנו שאנחנו חלק בלתי נפרד מהעולם, כולל הכלכלה שלו. אנחנו גם מבינים שאותה כלכלה העולמית שאנו חיים בה, היא חיה פראית וקפריזית. אבל אם מתארגנים מולה נכון, בסופו של דבר היא תבנה לנו בית בתוכה.

רוצים ללמוד את השיטה ?

אתם מוזמנים להרצאת יסוד "לממן את חייך בחוכמה".

לפרטים והרשמה הקליק/י כאן.

58 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

זמן

bottom of page