top of page
חיפוש
  • dan

הקצאת נכסים

עודכן: 6 ביוני 2019



שיטת Om Economics נוצרה מתוך ניסיון חיים. הצורך הוא אבי ההמצאה.

בגיל צעיר הגיע אלי סכום של כסף מאבי המנוח. טיפחתי את הסכום הזה תוך כדי עבודתי.

הצלחתי לגדל את הסכום הזה באמצעות השקעות בשוק ההון. רציתי לממן את החיים בחוכמה. קניתי בית בלי משכנתא וממשיך להשקיע במניות שמביאות לי הכנסה פסיבית . אני בתהליך עכשיו, לקנות בשנתיים הקרובות structured notes, שההון המושקע מובטח. במידה והערך של המניות הכלולות בסל של ה - note עולה, אני מקבל אחוזים מהרווח בלי לסכן את ההון.

אני עושה את כל זה לבד, כי אני רוצה ללמוד מהטעויות שלי ולא רק של אחרים, כי כולנו עושים טעויות.

שיטת Om Economics נותנת כלים המאפשרים לכל אחד לקחת אחריות על הכסף שלו ולפורר את המיתוס "שהמקצוענים" יודעים יותר מאיתנו. אף אחד לא יכול לאכול עבורנו, לעשות פעילות גופנית עבורנו או לגדל לנו את הילדים. יש להם עצות, עלינו ליישם את העצות שהמתאימות לנו לחזון, אבל לא לתת להם את המפתחות לאוטו.

אני למדתי את הלקח הזה על בשרי, כל ניסיון להעסיק מישהו אחר לנהל לי את הכספים, הסתיים בהפסדים משמעותיים. נשרפתי פעם אחרי פעם.

מאז שאני מנהל את הכספים באופן עצמאי, גם עשיתי לא מעט עסקאות שהפסידו, אבל בסוף הבנתי למה. עשיתי את התיקונים הנדרשים כדי להמשיך בדרך לחזון, והגעתי אליו.

בהשקעות כמו בחיים יש עקרון:

"you win some you lose some"

כל עוד שבטווח הארוך אתה מרוויח יותר ממה שאתה מפסיד, אתה ממשיך להתפתח ולעבור לשלבים הבאים של המסע.

השאלה הכי מורכבת שעולה לרוב האנשים בנוגע להשקעות היא "במה כדאי להשקיע וכמה?", "איך בונים תיק השקעה?"

בשפה הפיננסית הסוגיה הזאת נקראת asset allocation- הקצאת נכסים

ל Om Economics יש שיטה פשוטה:

-מבררים עם עצמנו איך אנחנו אוהבים לחיות.

-קובעים כמה כסף אנחנו צריכים חודשית, כדי לחיות כך.

-התקציב הזה לוקח בחשבון את כל ההוצאות של השנה כולל חופש הגדול, ודברים חשובים לנו, כמו טיולים, בילויים עם משפחה וחברים וקניית כלים (פיזיים ורוחניים). אלו "ההוצאות הבסיסיות".

-מתפרנסים כדי לוודא שאנו מגיעים לסכום החודשי הזה.

-בתקופת חיים שאנו מתפרנסים מעבודה, זאת אומרת הכנסה אקטיבית, אנו מפרישים 10% מכל הכנסה.

-משקיעים את הסכום הזה בשוק המניות/פיתוח עסק פרטי לשתי מטרות:

קניית בית למגורים ללא משכנתא

סכום שיאפשר לנו לקבל הכנסה פסיבית קבועה


גישת OM ECONOMICS בנושא של הכנסה פסיבית

-אחרי שקנינו בית ממשיכים להגדיל חסכונות באמצעות הכנסה אקטיבית.

מהחסכונות מקפידים לשמור סכום במזומן, שיאפשר בין שלשה עד תשעה חודשים של מחייה ברמה בסיסית.

-את השאר ממשיכים להשקיע במניות.

-האסטרטגיה הזאת קונה לנו זמן. גם אם יש נפילה בערך של המניות שלנו, היא זמנית.

המזומן מאפשר לנו נשימה עד שההשקעות שבחרנו עם פינצטה, המחוברות לחזון שלנו, יעלו שוב.

-המזומן גם יאפשר לנו לקנות עוד מניות שאנחנו חוקרים ועוקבים אחריהם, במידה שהם פתאום במבצע.


לקראת יציאה לגמלאות

-ככל שמתבגרים מעלים את כמות הכסף שבמזומן (נזיל) דרך מכירה הדרגתית של הנכסים (מניות), בהתאם להוצאות הבסיסיות שלנו. עושים כך, כדי לכסות עוד ועוד חודשים של מחייה בלי להיות מחוייבים לעבוד, במידה שלא רוצים או לא מסוגלים להתקיים מהכנסה אקטיבית.

-בשלב זה מתחילים לקנות structured notes , שהם דרך לשמור על ההון המושקע, בתקווה שהוא גם יצמח, בלי להתעסק בקנייה ומכירה של חובות.

-קונים מטבעות זהב בתיק ההשקעה בשווי של בין 5-10% מערך המניות מתוך כבוד לערכו הפסיכולוגי של זהב.


השוק הפרטי לעומת השוק הפומבי

אני רואה בזמן האחרון, שצצו חברות בארץ, המגייסות סכומים קטנים מאנשים פרטיים לפרויקטים של נדל"ן, בעיקר בחו"ל. כי בדרך כלל לא ניתן להיכנס לפרויקט נדל"ן עם פחות מ75000 $.

בארצות הברית יש להם פלטפורמה אינטרנטית של crowdfunding שמאפשרת השקעה בסקטור הפרטי בסכומים קטנים. בעיקר זה רלוונטי בעסקי נדל"ן, אבל ניתן גם לקנות חלק של סטארט-אפים שעוד לא הונפקו בבורסה בשיטה הזאת. אפשרות שמציעה חברה בארץ בשם טוגדר.

עד עכשיו, אם היינו רוצים להשקיע בעסקים פרטיים היינו חייבים לשים מינימום השקעה של מיליונים ולא אלפים. האינטרנט והטכנולוגיה של היום מאפשרת להיכנס ולצאת מעסקאות פרטיות, בסכומים המתאימים לתקציבנו. בעבר הלא כל כך רחוק, אם רצינו להשקיע סכומים קטנים כדי לקחת חלק מהכלכלה המתפתחת, ועדיין לשמור על נזילות הכסף כדי שהיה לנו את האופציה להיפגש איתו בקלות ובמהירות, היה זה אפשרי רק דרך קניית מניות בחברות ציבוריות או REIT המונפקות בבורסה.

יש חסרונות ויתרונות לכל אפיק השקעה

כשאתה משקיע בסקטור הפרטי אתה תלוי לגמרי במנהלים של הפרויקטים,.הם השותפים שלך לעסקאות. אם הם לא שקופים, קשה לגלות. עם זאת המחיר של יחידת ההשקעה (המניה) אמור להיות יותר יציב.

כשאתה משקיע בבורסה בשוק הפומבי יש לך גוף חיצוני הנקרא הSEC שמוודא שהדוחו"ת של החברות תקינים.

אבל המחיר של המניות יותר תנודתי בבורסה בגלל הנזילות (הקלות שאפשר לקנות ולמכור) והנפח (כמות העסקאות שקורות כל שנייה)

אם אני כבר משקיע דרך האינטרנט, אני מעדיף בשוק הפומבי. בזכות שיטת התכנון והקצאת נכסים שפיתחתי, אני בוטח ביכולת שלי להתגבר על הרגשות שעולים כשמנהלים תיק השקעות הכולל תנודתיות. אני סומך על המחקר ועל העניין שלי בחברה מסוימת והחזון שלי לעתיד הקשור למוצר. כך אני נעזר בשותף במרחב הפומבי שהוא מערכת הבקרה של הSEC המוודאת שמה שהחברות מדווחות הוא קרוב לאמת.


נדל"ן או מניות?

אני אישית מתייחס לנדל"ן כבית למגורים למשפחה שלי. אני שם אותו במקום כבודו בתיק ההשקעות שלי. אני לא בונה על זה שהוא נכס שיצמח בערכו, או תלוי בזה שהוא יביא לי הכנסה פסיבית דרך השכר דירה (אסטרטגיה כזאת מן הסתם תחייב אותי לגור במקום אחר יותר זול מהשכר דירה שאקבל מביתי שקניתי).

הגעתי למסקנה הזאת מהסיבה הפשוטה שבעידן האינטרנט יש דרכים הרבה יותר פשוטות להגיע ליעד של הכנסה פסיבית. נדל"ן (שהוא לא מגורים אישיים) לעומתן דורש הרבה התרוצצות והתעסקות פיזית. כמובן שכשמשקיעים במניות יש התמודדות רגשית ואימון חזק על סבלנות ותכנון, אבל זה בכל השקעה כולל נדל'ן. מבחינתי, היתרון הענק שיש במניות הוא היכולת שלי לעשות את זה לבד, מהמחשב שלי בבית, בלי להתעסק עם מתווכים, ובלי לנהל צוותי שיפוץ ותחזוקה בארץ ובחו"ל.

כשאני קונה מניה, אני מרגיש שאני קונה חלק מהתפתחות האנושות, שרלוונטית לחזון שלי עבור עולמי, עולם שיש בו שפע של זמן פנוי, וזה מרגש אותי.

לגבי הענין שנדל"ן הינו מוחשי, פרודוקטיבי ועל הקרקע, לעומת מניות שמרגישות לנו משהו אווירי ומופשט - אני מסכים שיש בטענה הזאת משהו.

הפתרון שאני מצאתי לתחושה הזאת של ניתוק מהקרקע, הינו לנצל את הזמן, שהרווחתי דרך השקעה מדויקת במניות, לעסוק בהרבה פעילות פיזית ומנטלית בונות ולא שוחקות. כמו התנדבות, עבודה בגינה, ספורט, יוגה, לימוד שפות והקשבה לפודקאסטים תוך כדי הליכה.

מה לגבי המגע חברתי עם אנשים? אני אישית מעדיף לבלות זמן עם אנשים בתחומים שבאמת מעניינים אותי גם דרך התנדבות או תחומי עניין משותפים, ולאו דווקא סביב עסקי נדל"ן או עסקאות בסקטור הפרטי.


סיכום

העיקרון בחלוקה הברורה הזאת הוא לבנות מסגרת שמאפשרת לנו לטפל בכספים בעצמנו,מהבית דרך האינטרנט, בעזרת מידע ועצות רלוונטיות למצבנו . כך אנחנו נמנעים מהשפעת הבלבול והפחד שהמערכת הפיננסית והדפוסים שרכשנו מהמשפחה והסביבה משדרים.

הגישה הזאת של Om Economics, מפשטת מאוד את בחירת החלופות להקצאת נכסים:

-מניות בבורסה כולל structured notes

-סכומים גדולים בקניית נכס נדל"ן למגורים

-מזומן (כסף נזיל) , לכסות לפחות שלשה חודשים של מחייה

-זהב


רוצים ללמוד את השיטה ?

אתם מוזמנים לקורס "לממן את חייך בחוכמה".

לפרטים והרשמה הקליק/י כאן.

35 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

זמן

bottom of page