top of page
חיפוש
  • dan

עמלות, ודמי ניהול

עודכן: 6 ביוני 2019



יש דברים שבשליטה שלנו, ויש דברים שאינם.

ברגע שיש לנו חסכונות, והתגברנו על מציאות של "יד לפה", נפתח בפנינו אופק רחב של החלטות. ההחלטות הנוגעות לבחירת אפיק השקעה - קשורות לעתיד. רק מבחן הזמן יראה לנו אם ההחלטות שלנו תואמות את החזון שלנו, או לא.

מה שכן אפשר להחליט עכשיו ולקבל השפעה באופן מיידי, הוא - כמה זה עולה לנו להשקיע באותם אפיקים שתומכים בחזון שלנו.

הסיבה העיקרית שאני מסוגל להתקיים היום מהכנסה פסיבית, היא שלאורך כל השנים שאני משקיע בבורסה, אני משלם מינימום עמלות, דמי ניהול ומיסים.

שלושת הדברים האלו מהווים את ההוצאות הכי גדולות בחיינו. יותר ממגורים או אוכל.

בזכות בניית תשתית אפקטיבית וחסכנית שעצמאית ממוסדות הפיננסים המקובלים, אני מרוויח 80% תשואה יותר מתיק ההשקעות שלי. היגיעה הזאת מאפשרת לי לצאת לפנסיה עשרות שנים לפני הגיל המיועד.

המרכיבים של תוכנית פיננסית שחוסכת בעמלות, מיסים, ודמי ניהול הינם:

פתיחת חשבון השקעות אונליין שהוא חוץ בנקאי - שיש בו עמלות קבועות וידועות מראש פר טרנסאקציה, ולא כאחוז מי הטרנסאקציה (בין 6 ל 10 דולר)

גישת Buy and Hold- מפחית עמלות, ומיסים על רווחי הון.

תשלום פר פגישה ליועץ פיננסי - לא כאחוז מהתיק השקעות או מהרווחים.

מנוי למוטלי פול (ניוזלטר ושירות מעקב לתיק השקעות אינטרנטי, שמביא לך מידע, אבל אתה מחליט ומבצע)

קניית מניות בודדות, אנחנו נמנעים מקניית קרני נאמנות מנוהלות, הנושאות עמלות ודמי ניהול גבוהים ובלתי מוצדקים לתשואה שהם מביאים.

פתיחת חשבון IRA - דחיית מס ודמי ניהול

קניית קרן פנסיה שמחקה את המדד S&P וכך מפחית את הדמי ניהול

נכון , לעשות את זה בעצמנו נשמע מפחיד.

אבל הבנתי שאם המטרה שלי היא להיות עצמאי כלכלי, זאת אומרת ליצור הכנסה פסיבית כדי לחיות חיים בהתאם לחזון, אף אחד אחר לא יהיה עצמאי בשבילי.

הצעד הראשון החכם הוא לעסוק במה שאני יודע בוודאות שיש לי שליטה עליו - לשלם פחות בדרך לחזון!

הבנתי שזה פשוט לא הגיוני, לשלם הון עתק למערכת שיש לה אינטרס לשמור אותנו בחושך. הרי היא לא באמת יכולה להבטיח לנו כלום לעתיד שלנו. היא מנצלת את הפחד מאי הידיעה, והבורות שלנו. ואלה מבוססים על הרעיון השגוי שמישהו אחר מבין יותר מאיתנו בכלכלה העולמית - אף אחד לא מבין בזה יותר! מנהלי קרנות נאמנות יקרנים אינם מסוגלים לנבא את העתיד. הם מנצלים את הפחד והבורות שלנו. הם עושקים ומשעבדים אותנו!

כמשקיעים אנחנו לא אמורים לשלם יותר מ1.25% מהתיק השקעה שלנו לעמלות ודמי ניהול. מנהלי קרנות נאמנות גובים בממוצע 3%. ההבדל הזה לאורך שנים הינו משמעותי עבורנו.

בOm Economics, אנחנו מעדיפים להסכים לעובדה הקשה שאף אחד לא באמת יודע. כדאי לנו לקבל על עצמנו אחריות . עלינו להיות פרואקטיביים בדרך לחזון שלנו. עלינו להשקיע באופן ישיר, מודע ואחראי, במניות של חברות ששותפים בעתיד שאנו מבקשים ליצור. ההחלטה הזאת תאפשר לנו באופן מיידי להפחית בעלויות מיותרות לשירותים פיננסיים . אם נעשה את זה, כבר ניתן לעצמנו 80% יותר סיכוי להצליח בדרך לחופש כלכלי, ונתינה.


רוצים ללמוד את השיטה ?

אתם מוזמנים לקורס "לממן את חייך בחוכמה".

לפרטים והרשמה הקליק/י כאן.

22 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

זמן

bottom of page