top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תdanordower

שים לב ודע את המספרים

עודכן: 4 בספט׳ 2019

העובדה שאני משקיע במניות בודדות ולא קרנות נאמנות מחברת אותי עם העולם שסביבי.

הלכתי לבדיקת דם שגרתית ושמתי לב שעל המיכלים הקטנים שאוספים בהם את הדם כדי להעביר למעבדה, כתוב BD- פירושו חברת Becton Dickinson, המייצרת מזרקים, להבי סכין לניתוחים וכל מיני ציוד רפואי. חייכתי, כי קניתי את המניה לא מזמן ושמחתי לראות שהחברה שהשקעתי בו פעילה בכל העולם. זו היתה תחושה אמיתית של Win Win, אני משלם לקופת חולים כללית, והם משלמים לי בזה שהם קונים מוצר של חברה שאני הבעלים שלה.


יש לי אותה תחושה של סיפוק, שפע ושייכות בכל פעם ש:


אני קונה ספר מ-Amazon (או כל דבר אחר)

כנ"ל ב - Ali Express

רואה סרט ב - Netflix,

מזמין חדר ב -booking.com

שוכר רכב ב-rental cars.com

משלם או מקבל כסף ב- paypal,

מתקשר למישהו ב -Apple אייפון שלי

מפרסם סדנא -ב Google או Facebook באמצעות הmacbook שלי.

קונה נעלים לילדים שלי ב-under armour או nike

קונה מחרוזת הודית לאשתי בחנות אונליין בפלטפורמה שנבנה ב -shopify

מישהו במדינה מפותחת כמו קנדה או קולורדו קונה מריחואנה מחברת Tilray

מעצב תמונה ב- photoshop של ADOBE

שותה בירה של budweiser

משלם ב- mastercard

שומע שמישהו מצא זוגיות באמצעות tinder

אני יודע שיש חברות שמשתדלות למצוא פתרון לבעיית הפקקים והחניה, בזכות מכוניות ללא נהג שמופעלות בעזרת המעבד של NVIDIA

שואב אבק הרובוטי של IRobot מנקה לי את הבית כשאני יוצא לעבוד בגינה או מבשל.


אין מה לעשות, הקפיטליזם והטכנולוגיה זכו במבחן האנושות. "Life is not a spectator sport" החיים הם לא משחק של צופים, אני רוצה לעלות על המגרש ולהשתתף בגורל שלי. ויכולת כלכלית בשילוב עם מודעות לסביבה הם מרכיבים חיוניים של כללי המשחק.

בגישה כזו התאגידים מפסיקים להיתפס לי כמפלצות ללא פנים, שמשתלטות על העולם והורסות אותו, אלא חברות המספקות שירותים שאני נהנה מהם. בנוסף, הם מאפשרים לי דרך בורסת המניות (סוג של crowdfunding) לקחת חלק בהצלחה שלהם, וכך עוזרים לי להגיע ליעד האישי שלי - חופש כלכלי, המעניק לי יותר זמן - זמן להיות עם המשפחה ולעסוק בדברים שאני אוהב (כמו לכתוב את הבלוג הזה דרך האתר שבניתי בוויקס שאני גם מושקע בו) בלי קשר לתגמול מיידי.

כמובן שאני בוחר להשקיע רק בחברות שמתאימות לתפיסת העולם שלי. כאלה שאני שלם עם קיומן ועם הפעילויות שלהן במערכת החיים המורכבת שיש לנו פה על כדור ארץ שלנו .

בנוסף אני מקפיד לשלם מעשר מההכנסות שלי לארגונים ללא רווח, שעושים פעולות כדי לשפר את מצבנו על כדור הארץ. כך אני מוצא את האיזון בין שיתוף פעולה עם עולם התאגידים שמספקים לי כסף ומוצרים שימושיים, והארגונים שדואגים לעתיד שאני מבקש ליצור לילדים שלי.


פיטר לינץ, מנהל תיק השקעות האגדי ב-fidelity אומר," Buy what you know". קנה מה שאתה מכיר.

לפי כל הנ"ל אפשר לראות כמה הצרכנות שלנו מביאה לנו רעיונות להשקעות מוצלחות.

עוד הוא אומר, בהתייחסו לעידן השפע שלנו, שלקנות יותר מדי מניות או קרנות נאמנות, עם ההצדקה שזה פיזור מקסימלי כדי לא להסתכן, הוא לא בהכרח רעיון טוב. הוא קורא לזה diworseification במקום diversification- גיוון. סך הכל יש בעולמנו מספר חברות שבאמת בולטות ומשנות את כללי המשחק ואת פני התרבות לטובה (לדעתי). אני אישית רוצה להיות חלק מהם, אפילו אם המחיר שלהם נראה לי היום גבוה. איכות היא תמיד השקעה טובה.

צ'רלי מנגר הינו שותף של וורן באפט, והם שני המשקיעים בבורסה הכי מצליחים של אי פעם. הם אנשים שאני מכבד את התרומה שלהם לאנושות. צ'רלי בדרך הלקונית שלו נותן עצה כללית ומדויקת למשקיעים בבורסה :

"pay attention and know your numbers"

שים לב ודע את המספרים.

כבר יותר מ - 30 שנה, זה זה מה שאני עושה.


קודם כל אני שם לב להזדמנויות שיש מסביבי כל הזמן. כשאני עולה על משהו מעניין, אז חוקר את החברה בעזרת הMOTLEY FOOL , היועצים שלי להשקעות ומספק שירותים של מעקב ופורום.

אני בודק את המספרים של החברה: האם יש להם תזרים מזומנים? כמה חובות יש להם? האם המכירות שלהם גדלות משנה לשנה? האם קל להתחרות איתם? האם המוצר משמח אותי?

כשאני רואה שהחברה עונה על רוב הקריטריונים שאני קבעתי להשקעה טובה, אני קונה, וכשחברות מפסיקות לעמוד באותם קריטריונים, אני מוכר. זה הכל.

השיטה הזאת הביאה לי למקום שאני נמצא בו היום - בית ללא משכנתא, משכורת מהכנסה פסיבית, שכל עוד אין משבר כלכלי סופני (אני אישית לא יודע איך להתכונן לאסונות, אני מעדיף להתארגן על שפע) אני לעולם לא אהיה תלוי בעבודה חיצונית כדי לקיים את המשפחה ואורח החיים הנוכחי, שמאוד משמח אותנו.

שלושים שנה. מה בסך הכל אני עושה?

אני שם לב לסביבה ולרצונות שלי.

אני מברר כמה כסף אני צריך כדי למלא את אותם רצונות.

אני קורא וחוקר באינטרנט ובספרות.

אני מחליט על אסטרטגיה ועל סמך זה עושה כמה קליקים באתר ההשקעות.

אני נושם.

אני חזור על אותם פעולות-repeat.



רוצים ללמוד את השיטה ?

אתם מוזמנים לקורס "לממן את חייך בחוכמה".

לפרטים והרשמה הקליק/י כאן.


רוצים ללמוד את השיטה ?

אתם מוזמנים לקורס "לממן את חייך בחוכמה".

לפרטים והרשמה הקליק/י כאן.

66 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

זמן

bottom of page